LILLA JULAFTON

Lilla julafton var det sagt och så blev det. Vi bestämde oss för att öppna julklapparna ifrån morfar idag för att inte riskera att förstöra julstämningen imorgon. För att göra en lång histora kort så kan jag säga att; varje år vid juletid så brukar morfar gå runt och kika runt om i sina hyllor och på vinden för att se om det finns någonting där som han inte behöver - det ger han sedan till sina barnbarn. Det brukar oftast vara väldigt ovettiga grejer och vi här hemma har på senare år gjort det till en grej att öppna morfars julklappar först!
Iallafall... Morfar verkar ha tappat det, jag trodde att jag skulle få ännu ett djur till min samling, men i år fick jag ett påslakanset- hyfsat snyggt faktiskt. Förvånansvärt bra julklapp för att komma ifrån honom och jag blir nästan lite besviken på att det inte var något mer udda som man kunde få skratta åt - typ en plastfisk från 1980.

Pappa som i vanliga fall brukar få bäst julklappar av morfar fick i år en chokladask och en slips. Ganska bra kan man tycka, MEN - eftersom min pappa är en slipshatande diabetiker så är det kanske inte fullt så passande.. haha

Kommentarer
Postat av: krook

haha julens happening: Få reda på vad din morfar gett dig i julklapp haha

2009-01-05 @ 23:29:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0