BACK ON TRACK

Är hemma igen efter en kort men ändå lång resa.. Efter att ha åkt buss sen kl 9 igårkväll, för att sedan ligga på ett flygplatsgolv i ca 3 timmar och därefter förkyld sitta på ett fllygplan tillbaka till Sverige så är jag GANSKA trött. Polen blev inte lika roligt som jag hade förväntat mig - det hade utlovats guld och gruva men det visade sig sen att det inte alls var så bra som det var sagt. Menmen, hur som helst så var det bättre än att vara i skolan!

Igår besökte vi Auschwitz, vår grupp hade turen att få en svensk guide vilket gjorde det hela mycket mer intressant och gripande. Jag grät inte utan gick mest runt och var spyfärdig. Att befinna sig på ett område där man vet att det skett massutrotning av människor var inte på något sätt trevligt, illamående blev jag. Koncentrationslägrena var det mest intressanta på hela resan och även det jag mest hade sett fram emot - men efter ett tag så blev det mest intressanta även det ointressant, pga våran Borat-guide. Han lät precis som borat när han pratade och uttalade "three" som "sri", riktigt jävla irriterande, han hade även förmågan att göra allting jävligt långdraget och ointressant.

           
                            


Shoppade en del gjorde jag också! I princip samma affärer som här hemma men det är mycket roligare att göra det utomlands ändå, det svider inte lika mycket i plånboken då! (det rimma). Bilder på det kommer senare - måse ju fylla ut bloggen lite nu eftersom den legat på is ett tag.

later, bye.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0