11 SEPTEMBER

Klockan har nu passerat tolv och eftersom jag fortfarande är vaken och det bara sänds urusla program på tv nu så tänkte jag på att skriva ett seriöst inlägg.  Here we go.

11 September. Det har nu gått 7 år sedan den här dagen gick till historien, och i och med det så förstår nog de flesta vad jag pratar om. World Trade Center. Jag kommer så väl ihåg den dagen jag kom hem från skolan, satte mig på rumsbordet och knäppte på tv:n. Jag som hade tänkt kolla på Ricki Lake eller liknande fick på varenda kanal se livesändningar ifrån kaotiska människor i New York City. Till en början fattade jag ingenting,av vad somo hade hänt,  och jag tror fortfarande inte att jag fattar. Jag tror inte att jag riktigt förstår hur många offer denna tragedin kostade, jag tror inte att jag förstår hur många människors liv har gått i spillror efter den här dagen, jag förstår inte heller hur i helvete man fick för sig att ta ett flygplan, beredd att offra sitt eget liv och flyga in i en stor jävla skyskrapa. Jag kommer nog aldrig att förstå



Den här dagen för exakt fem år sen var också den dagen Anna Lindh blev mördad. Utrikesministern men också tvåbarnsmamman Anna Lindh. Jag försöker sätta mig in i situationen vad jag själv hade gjort om min mamma blev knivhuggen och mördad- förmodligen hade jag bett någon göra detsamma med mig, inte fan hade jag velat leva.
Man är ju inte mer än människa.

Jag lider med er

Jamina is now closed again. Signing out.
Godnatt

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0